Refresh powierzchni biurowej

Refresh powierzchni biurowej

Zmiany w otaczającej rzeczywistości wymusiły też zmiany w myśleniu o biurze, aby nadążyć za nimi, dlatego przygotowaliśmy specjalną ofertę refreshu powierzchni biurowych i komercyjnych. 

Czym jest refresh?

Refresh – z języka angielskiego oznacza odświeżanie i nie inaczej jest w przypadku biura, firma chcąca odświeżyć swoją obecną powierzchnie biurową, lub wprowadzająca się do nowej lokalizacji po poprzednim najemcy, może chcieć zamiast gruntownego remontu z pełnymi pracami budowlanymi dokonać tylko nie wielkich zmian we wnętrzach. Refresh biura polega właśnie na przeprowadzeniu zmian właśnie w takim mniejszym zakresie, które jednak pozwolą mocno odmienić, unowocześnić i poprawić wygląd biura lub też przystosować go do nowych zadań jakie będzie miało ono pełnić.

Nowoczesne biura

Jak niedużym kosztem odświeżyć swoje biuro?

Refresh biura często będzie też zakładać użycie dotychczasowych mebli. Jeśli firma posiada wysokiej jakości wyposażenie, często nie ma potrzeby zmieniać go w całości. Dobrym rozwiązaniem jeśli nie wzrasta liczba pracowników okazać się może zachowanie poprzednich biurek i foteli pracowniczych, a zakup tylko mebli indywidualnie projektowanych do takich pomieszczeń, jak recepcja. Szybkim rozwiązaniem, które może pozwolić na lifting biura okazać się może zastosowanie paneli ściennych, drewnianych, z mdfu lub tapicerowanych. Jest to dobry sposób by polepszyć zarówno wygląd pomieszczeń, jak i ich akustykę, co może bardzo pozytywnie wpłynąć na komfort pracy. Panele mogą być też świetnym uzupełnieniem identyfikacji wizualnej biura dzięki zastosowaniu kolorystyki zbieżnej z logotypem firmy.
Panele akustyczne są również odpowiedzią na współczesne potrzeby pracowników, bo oprócz wspomnianej wcześniej funkcji akustycznej, bardzo łatwo wydzielić nimi przestrzeń dając więcej osobistej przestrzeni i pozwoli łatwiej dbać o istotny w czasie pandemii dystans społeczny. Natomiast budki akustyczne do rozmów pozwalają na komfortowe małe mniej lub bardziej formalne rozmowy i konferencje lub też rozmowy telefoniczne.

panele akustyczne mute deisgn
budki_akustyczne_mute

Dobrym rozwiązaniem na odświeżenie wnętrz może być użycie tapet obiektowych i dekoracyjnych. Niedużym kosztem pozwoli to odświeżyć wygląd ścian, tapety obiektowe mogą być stosowane w wielu pomieszczeniach i dzięki ciekawemu designowi wzorów stanowić alternatywę dla tylko pomalowanych ścian. Tapety dekoracyjne natomiast można zastosowywać w salach konferencyjnych bądź innych bardziej reprezentacyjnych pomieszczeniach, zmieniając mocno ich wygląd i nadając im indywidualnego charakteru.

tapety_obiketowe_vinylplex

Refresh powierzchni biurowej – zmiany w funkcjonowaniu biura

Poprzednie przykłady raczej dotyczyły refreshu biura pod kątem wizualnym, teraz skupimy się na zmianach funkcjonalnych w biurze. Biura przed pandemię były nastawione na jak największe wykorzystanie powierzchni i duże strefy openspace. Teraz biura to głównie praca kreatywna, spotkania i interakcje między pracownikami, więc zamiast rzędów biurek bardziej potrzebne są miejsca do pracy wspólnej, mniejsze i większe sale konferencyjne. Możemy pomóc w taki sposób przearanżować wnętrze by zmienić funkcję przestrzeni biurowej i przystosować ją do realiów pracy w nowoczesnym biurze. Przestrzeń można wydzielić albo na stałe, ściankami z suchego tynku lub szklanymi, ale też mniej formalnie panelami akustycznymi, ściankami mobilnymi czy donicami. Rozwiązania mobilne pozwolą łatwo dostosowywać przestrzeń pod aktualnie występujące potrzeby, tak by praca w biurze była stale efektywna.

Kolejnym elementem zmian w biurach jest pojawienie się tak zwanych hot desków. Hot-desk, to taki system aranżacji biura w ramach którego dane stanowisko pracy nie jest przypisane do konkretnego pracownika, a jest dzielone przez wielu członków zespołu. Takie rozwiązanie pozwala na redukcję kosztów, jak i dużo bardziej optymalne wykorzystanie przestrzeni zwłascza w dobie pandemii i w czasach po Covid, gdy praca zdalna z domu lub dowolnego innego miejsca na świecie stała się powszechna. W miejscach gdzie biuro po refreshu ma funkcjonować jako Hot-desk lub coworking najlepiej sprawdzą się ergonomiczne biurka regulowane elektrycznie, które każdy pracownik może łatwo dostosować do swoich własnych potrzeb.

Po Covid ludzie bardzo spragnieni są życia społecznego i kontaktów międzyludzkich, ta tendencja znalazła również odzwierciedlenie w myśleniu o biurach. Dlatego też zarówno przy projektowaniu nowych biur jak i przy przygotowywaniu refreshu już istniejących powierzchni biurowych, należy uwzględnić zwiększenie roli pomieszczeń do pracy wspólnej, takich jak salki do mniej formalnych spotkań czy brain stormów. Często traktowane jako nieistotne, a mające bardzo duży wpływ na życie społeczne firmy kantyny czy kafeterie pracownicze teraz również nabierają na znaczeniu, bo pracownik chcący powrócić do życia społecznego firmy doceni dobrze zaprojektowaną przez architekta kantynę, w której będzie mógł nie tylko zjeść, ale i porozmawiać, że współpracownikami warunkach komfortowych i bezpiecznych.

Bezpieczeństwo, to ten aspekt modernizacji biura. który często przewijał się już wcześniej. W obecnych czasach w dobie trwającej ciągle pandemii jak i po niej pracownik będzie oczekiwał od swojego pracodawcy zapewnienia znacznie wyższych standardów bezpieczeństwa niż wcześniej.

Przy refreshu biura powinny zostać uwzględnione takie elementy, jak bezdotykowe otwieranie drzwi, fotokomórki w toaletach i przy umywalkach. Dobrym pomysłem przy planowaniu modernizacji powierzchni komercyjnych może okazać się zainstalowanie lamp UV, którymi w nocy można odkazić pomieszczenia.

Odpowiednio zaaranżowanie wnętrze pozwoli na duże zmiany biurze i pozwoli tam gdzie to możliwe zastosować meble z poprzedniego wnętrza, co zaoszczędzi dużo pieniędzy w budżecie i pozwoli je przeznaczyć je tylko na to czego faktycznie firma do refreshu biura potrzebuje.

Kraków

ul. Lusińska 20C
tel.: + 48 12-345-06-80
tel.: + 48 12-345-06-81
krakow@t3atelier.com 

Katowice

ul. Bpa Bednorza 19
tel.: + 48 32-203-93-84
tel.: + 48 32-203-94-43
katowice@t3atelier.com 

Warszawa

ul. Fosa 25
tel.: + 48 22-244-37-55
warszawa@t3atelier.com 
 

T3 Inwest

Kompleksowe projektowanie i wyposażenie wnętrz biurowych. Projekty wnętrz biur na każdy budżet. Profesjonalne projekty wnętrz biurowych, a także meble biurowe, fotele obrotowe, krzesła konferencyjne, sofy, fotele wypoczynkowe i recepcyjne. Dodatkowo wykładziny, tapety, panele dekoracyjne, panele akustyczne, oświetlenie i inne elementy wyposażenia wnętrz biurowych. Siedziby Kraków, Warszawa i Katowice.

© 2014-2022 T3 ATELIER sp. z o.o. Designed by Design-Joomla.eu