Skip to main content

Jak powinno funkcjonować i wyglądać biuro po czasach pandemii?

Biuro po pandemii już nigdy nie będzie takie, jak dawniej.

 

Jakie zmiany zaszły w biurach po pandemii?

Jak powinno funkcjonować biuro po czasach pandemii?

Jak przygotować się do systemu pracy hybrydowej?

Jak zaprojektować biuro i jak powinno ono wyglądać, aby Twoi pracownicy chętnie do niego wrócili?

Jak ograniczyć koszty związane z nadmiarem powierzchni biurowej? 

Jaką pomoc możesz uzyskać od T3 Atelier?  

 

Jakie zmiany zaszły w biurach po pandemii?

Po pandemii zmieniło się wykorzystanie powierzchni biurowej, a także sam sposób pracy w biurze. Tradycyjny model openspace przeszedł do historii i pracownicy ze względu na swoje bezpieczeństwo jak i komfort pracy nie będą chcieli szybko do niego wrócić. Dodatkowo zwiększy się popularność co-workingów blisko miejsca zamieszkania, zamiast jechać do centrum pracownik będzie wolał pracować w swojej dzielnicy.

Jak powinno funkcjonować biuro po czasach pandemii?

Biuro zmieniło charakter z typowego miejsca pracy na miejsce spotkań połączone z funkcją prestiżowej „wizytówki” firmy. Zamiast rzędów biurek pracownicy oczekują dopasowanej do zadań przestrzeni. Biuro działa w sposób płynny, bez sztywnie przypisanych miejsc pracy. Polacy lubią pracować z innymi ludźmi więc powrót do pracy biurowej będzie dla nich korzystny jednak musi iść za tym dostosowanie powierzchni biurowej do nowej sytuacji, zarówno pod względem bezpieczeństwa pracy jak i wykonywanych w biurze zadań.

Jak przygotować się do systemu pracy hybrydowej?

Przekształcić swoje wnętrze tak, by móc łatwo reorganizować je do zaistniałych potrzeb. Biura dostosowane do pracy hybrydowej to łatwa rekonfiguracja wnętrza, z uwzględnieniem miejsc zarówno pracy indywidualnej jak i miejsc do koncentracji, wideokonferencji i pracy zespołowej.

Jak zaprojektować biuro i jak powinno ono wyglądać, aby Twoi pracownicy chętnie do niego wrócili?

Pracownikom obecnie brakuje interakcji ze współpracownikami i te obszary które wymagają współpracy z innymi chętniej będą wykonywać z biura. Rolą pracodawcy jest zapewnienie takiej przestrzeni biurowej by pracownik czuł się w niej bezpieczny i chętnie pracował z biura, przy tych zadaniach, których nie da się lub ciężko jest je wykonać efektywnie w warunkach home office. W projekcie powinno być uwzględnione znacznie mniej stanowisk pracy przy biurkach, za to znacznie więcej stref do spotkań, lepiej zagospodarowane kuchnie, kantyny i części wspólne. Przemyślane i funkcjonalne strefy do szybkich nieformalnych spotkań, burzy mózgów i konferencji. Nie bez znaczenia pozostanie też fakt, że biuro będzie musiało być komfortowe, ciekawe i musi powodować chęć pracownika do przyjścia oraz przebywania w nim.

Jak ograniczyć koszty związane z nadmiarem powierzchni biurowej?

Wydzielić z niepotrzebnej powierzchni przestrzeń na oddzielne biuro na podnajem bądź stworzyć nowoczesną dostosowaną do rzeczywistości po covidowej przestrzeń co-workingową. Ewentualnie, gdy pozwolą na to umowy lub negocjacje zdać zbyteczną powierzchnię zarządcy budynku.

 

Jaką pomoc możesz uzyskać od T3 Atelier?

  • Pomożemy Ci zaaranżować wnętrza tak by Twoi pracownicy chętnie wrócili do biura i pracowali efektywnie będąc zadowoleni ze swojego miejsca pracy.

  • Dzięki właściwemu planowaniu i doborowi mebli przeprojektujemy Twoje biuro tak, że będzie ergonomiczne, bezpieczne, łatwe w utrzymaniu reżimu sanitarnego.

  • Podniesiemy prestiż Twojego biura, poprzez jego refresh i podniesienie standardu.

  • Przeprojektujemy biuro tak, by było zgodne z obowiązującymi trendami i jednocześnie w pełni przystosowane do pracy hybrydowej.

  • Jeśli istnieje taka potrzeba wydzielimy i zaprojektujemy przestrzeń, którą będzie można wynająć jako osobne biuro lub jako dochodowy (pokrywający cześć kosztów najmu) co-working.

  • Pomożemy w poszukiwaniu najemcy, we współpracy z zaprzyjaźnionymi agencjami nieruchomości.